fredag 31 augusti 2012

I´M BACK!

Hej på er :) Tillbaks till internatet efter tre dagar med klassen i skogen. Dagarna har varit fullspäckade med roliga aktiviteter, lekar, vandringar, grillning och rent mys med klassen :)

En helt fantastisk upplevelse som fört oss närmare varandra, då vi nu lärt känna klassen och vet mera vart vi har varann.

Och jag är en upplevelse rikare, för ja jag har vandrat i skog och på asfalt som barn och nu, men aldrig så långt som vi vandrade igår. Vi gick drygt 25km, alltså över två mil! Det tog oss rättså precis sex timmar, men då är också pauser och lunchen inräknad. Och vilken känsla det var, först gick alla i en stor "klump" bakom vår mentor/lärare Andreas, senare gick några framför honom, och ju mer vi gick desto mer blev vi tillslut utspridda i små o stora grupper. Men under vandringen pratade nog alla med alla.

Ja det var en känsla det, framförallt för mina fötter! Ändå hade jag riktiga vandringskor, men jag nötte på lilltårna så de gjorde ont vid varje steg jag tog. Och de sista 10km hade jag väldigt ont under trampdynerna och det kändes som att tårna ville krulla sig. Men i mål kom jag o i mål kom alla, glada men trötta var vi :) Idag känner jag dock av lite lite mitt knä, vilket inte är bra då jag haft problem med båda mina knän förr, men det jag känner idag borde snabbt gå över hoppas jag.

Här kommer bilderna fast de är lite i oordning, orkade inte fixa till det, är några styckna :p

lilla jag


starten för vår 25km vandring


















japp, jag sov ute första natten, men det var allt kallt :(


hej hej





MAT!!













andra natten sov jag inne :)




trött, men idag ska vi hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar