måndag 20 augusti 2012

Munka Folkhögskola!


Var lagom trött när väckarklockan ringde, men kom iväg bra i tid. Och ni vet känslan av att bli mer kissinödig ju närmare man kommer hem, ja så var det med min nervositet.

Ju närmare vi kom desto större pirr. Det både regnade och blixtrade på vägen ner, kanske ett tecken på; en ny start? Spola rent det gamla och göra plats åt det nya.

Hur som, jag har varit nervös och nästan darrat som ett asplöv, för det är inte bara det att börja plugga. Jag lämnar ju min trygga zon hemma i Uddevalla och ska bo och leva på en plats där jag inte känner nån eller har varit tidigare. Med klassen vet jag att det kommer formas band och sammanhållning, men jag har också fått mig ett distans förhållande och min hund har jag inte med mig. (var en sentimental stund att säga adjö till min älskade)

Det kommer bli bra, och nerverna har sjunkit något :p men det här är början på något nytt och skolan verkar fantastisk. Vi blev välkomna med ett band som spelade för oss, Magnus Beicher. Och ikväll blir det grillkväll med internateleverna. Och jag är en av dom :)


kolla himlen

min avfart


det var trevliga låtar och ett fantastiskt sätt att önska oss välkomna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar