onsdag 8 augusti 2012

Hundmöte

Har varit ute på en skön promenad med vovven efter jobbet och träffade då hans hundpolare. Det är en kvinna som bor i närheten av mig med en blandras hane, labrador/rottweiler.
Han har storleken som en rottis men färg och lynne som min. Dom leker så bra ihop men eftersom min vovve är fyra och blandrasen är 5, försöker han läxa upp Ballack mellan leken.

Nu har de lekt slut på varandra och min vovve ligger gott och tar igen sig. Tyvärr hade jag varken kameran eller mobilen med mig, så har inga fina bilder på dom.

Har också fått reda på från min kära kollega Ellinor, att hon gått på samma lågstadieskola som jag. Hon är två år yngre så jag har inget minne av henne, men har sagt att vi får kolla upp bilder från skolan :) En rolig sak som vi snubblade över, var en låt vi sjöng på skolan. Jag har aldrig hört någon som vetat om den så det var med förvåning, när Ellinor började sjunga med mig i texten. Tänk va världen är liten :)

Här är några rader från visan, det är om en man som fiskat och den andra frågar hur det gått, känner du igen den?

Haré fått´nåt?
ja.
Hörre många då?
Trettitvå.
Det var bra!
ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar