onsdag 5 september 2012

Onsdag och utvecklingssamtal

Idag hade vi utvecklingssamtal med tilldelad lärare. Jag blev glatt bemött och fick prata om hur jag upplevt och kände för de veckor som gått och vad utbildningen hade och skulle ge.

Jag bara sken upp och berättade precis som jag kände, att det hela varit posetivt och att det känts som att utbildningen var skriven för mig. Att det var härliga lärare som brann för det de gjorde, eleverna i klassen som blivit mer en grupp en massa, än förut då det var mer urskiljsaktigt individmässigt, och jag bara pratade på, gestukilerade, hoppade nästan i stolen och målade upp mina tankar och funderingar, mina upplevelser och förväntningar. Jag gav exempel från föreläsaren igår, berättade att vi kanske borde flytta platser i salen och hur ämnena intresserade mig. Jag kände hur det riktigt sprudlade om mig och min entusiasm bara växte för hur rätt jag gjort som valt denna chansen till utbildning, hälsocoach. Jag vill ju lära mig, jag vill ju veta och kunna :-)

Petra min mentor bara log, nickade och skrattade med min entusiasm. Jag skulle kunna sitta här längre än de 20minutrarna och bara lyssna på dig, du pratar så fint, formulerar dig bra, fängslande.Underbart att få lyssna på dig.

Och ja, precis så är det också och jag kände mig glad över hennes kommentar, det höjde min dag. Det är faktiskt inte den första som säger sig bli fängslad över mig, finner intresset att lyssna på mig och tycka att jag berättar på ett bra sätt. Det glädjer mig och bevisar bara för mig också att jag har det, "talets-gåva" och en liten dröm jag har är att föreläsa om något som jag brinner för. Kanske detta visar att det är också något för mig. Just det att kunna ge sina åhörare något så att de lyser i publiken, gör mig så glad och upprymd, en underbar känsla. Tja jag höll ju inte på med teater i över 12 år för inget, jaja, jag är ju en liten teater apa också :-p

Efter skolan snörade jag på joggingskorna och gav mig ut, samma runda igår :-)
Har pluggat och läst om SLV, ja det kan ni ha som egen läxa om ni inte redan vet hehe

Nä nu måste jag fixa kvällsmat och plugga vidare, kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar