måndag 17 september 2012

Måndag sega måndag

Måndagar är inte min dag :( Kom iallafall upp i tid och tog en morgonpromenad innan frukost. Men har inte känt mig på topp, så humöret har sviktat lite. Ni vet en sådan dag där inget blir rätt för dig, låser ute dig, glömmer papper, snubblar och kommer försent.

Hoppas det går över till ikväll, för idag blir det ett skivstångspass med tjejerna :-)
Fast killen skickade förut ett fint sms, så humöret är på väg upp igen, han är så gullig.

Idag har jag börjat med en matdagbok, skriver upp allt jag äter, uppskattad mängd och vad jag dricker.
Tanken är att få koll på vad jag stoppar i mig, nä inte riktigt så, det är en hemuppgift från skolan, så nu kan du andas ;) så tokig ska jag inte bli hehe.

Uppgiften går ut på att få koll på näringen i maten, Kcal osv och så ska jag föra protokoll över detta och skriva in det på en sida vi fått från skolan. Tänkte att detta kanske kan vara till nytta till nån som jag kan coacha, att få en uppfattning av vad personen äter. Och utifrån det själv göra en kostplan för personen i fråga. Bara några tankar från min sida, och så lär vi oss om hur vi ska utföra cykeltest, för att kolla konditionen på någon :-)

Annars har helgen varit helt lyckad! Klassfesten i lördags var riktigt rolig och 15 från klassen kom. Dom blev väldigt glatt överraskade när vi kom med cupcakes som vi bakat, dock var det inte många fler än jag och värdinnan som åt av dom, typ. Senare till kvällen gick vi ut och dansade galet mycket, helt underbart :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar