onsdag 25 juli 2012

små saker

Har ni tänkt på att när dagen känns trist, är det oftast de små sakerna som låter oss le igen.
Så är det iallafall för mig, försöker hålla sinnet posetivt och se vart livet tar mig. Det har hänt en tråkig sak i mitt privatliv, men det är inget som borde bli värre. Och just vid sådana tillfällen måste de små sakerna unna dig och låta dig slappna av.

Det blir aldrig bättre av att sitta och sura eller dra ut på sitt gråtande om det ändå är något som kommer bli bra i slutänden. Att vi har det tufft och jobbigt för tillfället, för stunden är något som kommer och går. Du kan ha en dålig dag, vara stressad och tycka att världen är ute efter dig. Men andas, se dig omkring, låt dig upptäcka det lilla som faktiskt skänker dig lycka och harmoni i ditt liv.

Vi är duktiga på att glömma oss själva, och det är faktiskt så, att om vi inte mår bra då kan vi heller inte ta in omvärlden och hjälpa andra. Det klyschiga uttalet; du har bara dig själv. Är sant, som sagt mår du inte bra, älskar du inte dig själv hur ska du då älska din nästa?

Jag tycker att livet kan vara underbart och rent för jävligt, på ren svenska, ibland bara jag måste sura och ryta ifrån, men så mår jag bra efter det. Jag är inte långsynt och förklarar alltid mitt humör, det finns alltid en orsak till varför vi gör eller agerar som vi gör i olika sammanhang. Men kom ihåg, vi måste också ha överseende med andra människor.

Idag har varit en lite upp o ner förmiddag, men jag rundade av det med att köpa mig en ny bodylotion från Biotherm. Det lilla inköpet lyfte min dag totalt, och hur löjligt det än låter, blev jag så glad över min lotion, kändes lyxigt och att jag unnade mig något som jag faktiskt behövde för min lotion här hemma har varit slut i ett par dagar.

Nu ska jag snart till jobbet och visst det känns, med tanke på det fina vädret ute, men vad ska jag göra? Jag får mig säkert en fin sommardag längre fram, och då ska jag njuta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar