onsdag 18 juli 2012

Mer om mig

Har fått sova ut idag vilket var underbart :)

Har ni någon gång känt av att ni bara vill hoppa fram i tiden och befinna sig där i sitt dröm yrke, eller befinna sig på resan som bokades månader innan, eller festen, galan, eventet som kommer bli årets snackis.
Jag känner så ofta och drömmer mig bort, men åren har gått, mitt drömmande har fortsatt men mitt liv har stått stilla. Och jag undrar vad det ska bli av mig.

Nu har jag fått nog och det skriker om mig för något nytt. Efter 6 år inom vården och nu min sjunde sommar som sommarvikarie inom yrket, har jag äntligen tagit mig i kragen. Jag sökte till olika skolor och framförallt en skola brann jag för. Munka Ljungby folkhögskola Hälsocoach.

Det var över hundra pers som sökte och till informations/intervju dagen tog dom in 44 personer. Av dom 44 valde de ut 22 personer som var mest lämpade för skolan och klassen i Hälsocoach utbildningen.
Och vet ni vad! Det är här min resa börjar, min värld med nya steg. Jag kom in och är så lycklig, helt otroligt :) 

Ni ska få följa med hur denna intensiva utbildningen på två terminer formar mig till det som jag vill syssla med, något som inte bara är ett intresse utan något jag satsar mitt liv på. Mina vänner jag ska studera och flytta från min hemstad uddevalla till skåne. Känslorna bubblar för fullt :) rädsla, oro, lycka, förväntan, lugn o kaos, allt på samma gång.

Men jag antar att det är precis så som jag ska känna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar