måndag 13 maj 2013

Skolvecka

Måndag och skolan har börjat för denna veckan. Vart en lugn start då ingen som jag hade bestämt träff med idag, inte ville vara med på projektarbetet och göra en Hälsoprofilsbedömning. :( varför ska det vara så svårt för folk att höra av sig!? Väntade imorse 20 min på en som senare hörde av sig, oj glömde visst. mmm......fint tack för den.

Så för mig blev det att packa upp väskan från igår och drog sen ut på en riktigt skön joggingtur. Kl 13 hade vi föreläsning från en 25årig tjej som gick utbildning för fyra år sen. Hon drog igång ett projekt och jobbar nu med överviktiga barn. Det var inspirerande att lyssna på henne och hon tipsade oss om att prova på olika jobb, just för att hitta sitt eget. Sitter du hemma och funderar så vet du aldrig riktigt vad du vill och hur det känns. Hon berättade att utav sina 24 klasskompisar det året, är det bara tre med henne själv som jobbar med hälsa. De andra väntade för länge med vad de ville och gick tillbaka till sina gamla jobb, och fastnade. Och det vill absolut INTE jag göra, nu med min utbildning i ryggen vill jag jobba med hälsa. Får se vilken väg jag väljer för att rota in mig på så småningom :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar