onsdag 22 maj 2013

Återblick...

Rumpan ömmar tack gode, inte längre. Blev ju sex timmar som vi paddlade första dan, och då sa sittknölarna ifrån. Men så roligt vi haft :-) jag fick styra för första gången och oj va jag fick mitt namn skrikigt flera gånger. Jennifer sväng sväng, Jennifer en gren, akta stenen, Jennifer, är du med Jennifer.! Haha stackars min kanot kompis, jag tog resan soft men kom snart in i styrningen.

Första pausen gjorde vi på en äng med hästar :) det var shirehästar, mäktiga djur och jag fick klappa, hihi glad som ett barn.

Sen fortsatte vi och kom tillslut fram. Vår kväll var mysig med sång, kortlek och grillning. Tyvärr var natten värre för min del, frös och fick ont hur jag än låg. Hade ju inget liggunderlag. Vaknade också mitt i natten för att kissa, gissa vem som hade svårt att somna om sen....jo jag, de andra i tältet snarkade så sött. På morgonen kom det dock fram att de flesta hade sovit obekvämt, förutom en. Självklart min paddelkompis som bara sken av lycka.

Sen 8:40 paddlade vi hem, 2,5h intensiv paddling, men ändå ingen träningsvärk fick jag :) fast mör och trött i knopp o kropp var vi.

Natten till idag har varit den godaste nattsömnen jag haft på länge. Skulle behövt bättre sovsäck o liggunderlag, men jag har haft det underbart med klassen och uppskattar verkligen turer som dessa. Mysigt.

1 kommentar:

  1. Underbara du! :) tack för en mysig utflykt!
    //SandraL

    SvaraRadera