måndag 25 februari 2013

Måndag

Det har varit en händelserik och intressant dag. Vi hade puc, personligutveckling coachande.

Vi pratade om olika roller vi har, delroller av vårat Jag. Och många sådana är ju inte alltid den glada, utan också pessimisten, oroan, perfektionisten osv. Vi skrev ner en eller några roller och besvarade När den uppkommer, Hur och tjänar den oss eller hindrar den oss. Vilka behov kommer den ifrån, vad ger den osv.

Därefter kunde vi läsa upp, vi som ville. Jag ville gärna diskutera mina 3 som jag kom på, men en efter en sa så djupa saker. Det berörde oss alla och de som delgav sig utav sina negativa roller blev ledsna och det blev en spänning bland oss. Vi alla blev sentimentala på något vis och jag tycker att det var starkt och bra att de vågade ta upp detta. Ledaren som höll kursen skötte sig fint och visste hur hon skulle säga för att vi skulle utveckla oss och kunna gå vidare från de roller.
Jag som från början ville berätta om mitt, kände att jag själv inte ville falla i gråt. Jag fick också känslan av att jag inte då, ville delge det jag skrivit ned. Ja det blev en stark förmiddag för oss. Heltotroligt vilken resa denna utbildningen ger, inte bara psykiskt o fysiskt, utan också personligt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar