måndag 25 februari 2013

Hjärtlighet

Igår när jag skulle byta tåg i Göteborg, sätter jag mig på en bokad plats! Av alla lediga sittplatser på tåget, var först in, så prickar jag in just den platsen som var bokad. Bara det tyckte jag var lustigt :-P

Hur som helst....tjejen med den bokade platsen åkte med sin hund, och hon var hur go som helst. När det var dags för avstigning, visar det sig att hon också ska av i Ängelholm. Så vi pratar vidare och hon undrar hur jag tar mig vidare. Bussen, säger jag. Jaha, vill du ha skjuts?

Och så fick jag skjuts av henne och hennes sambo :-) dom båda var så trevliga och helsköna, vi skrattade och pratade hela vägen till munka. Så jäkla snällt av dom, nu slapp jag vänta på en buss i 30min och en färd på 15min. Glad och tacksam :)

Ja, det finns hjärtliga människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar