onsdag 3 oktober 2012

Long time no see

Jag hoppas ni har överseende med mitt bloggande, att det är mer sällan än tidigare. Skolan tar mycket tid och nu trillar alla läxor över mig som ett berg :p

Men som ni vet var jag ju hemma hos killen i helgen :-) och vi har haft det så underbart och hunnit med en hel del. I söndags tex var vi ute och repellerade, så roligt. Och det var första gången för mig att prova detta, att fira ner sig från ett berg.

När jag stod vid kanten av berget, satte överlevnads instinkten in, den bad mig att gå därifrån, att detta är självmord att stå vid bergets stup! Men jag var trygg med selen och kände hur den "höll" mig, så jag började luta mig bakåt för att fira ner mig. Fast läskigt var de allt, så jag fick ta ett djupt andetag.

Väl nere släpptes endorfinet lös i kroppen och jag kände mig så glad och stolt, jag ville göra det igen.
Så jag tog mig upp och denna gången kändes det inte alls läskigt, och känslan efteråt var som jag hade överstigit någonting och växt som människa.

Lite lustigt att en sådan stark känsla kunde dyka upp efter en repellering. Som om jag hade utvecklat mitt inre och bestigit en stor uppgift i livet. Jag har iallafall min pojkvän att tacka, för det är han som kan repellera, bergsklättring och säkra däremellan. Ja, jag ville ha lite äventyr i helgen och det fick jag också :-)



tyvärr hamnade inte bilderna rätt vinklat, även att jag la de rätt, men vi ser ju ändå :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar