tisdag 4 juni 2013

Dagen före...

Klassresa till Helsingør. Första gången för mig, vilket jag konstigt nog var själv med ;-)

Tog 20min med båten, helt sjukt att det ligger så nära, vi åkte från Helsingborg. Vandrade på Kronborgs slott, Hamlets boning bl.a. men det roligaste var ju fängelsehålan. Det var verkligen kallt o kolsvart där nere. De hade bara tänt enstaka lyktor på väggarna, snacka om att det höjde stämningen.

Därefter mat, promenad i staden och årets första GLASS! Två kulor med grädde o med sylt, måste ju prova. Fast för mig var de ingen höjdare. Tyvärr bröts vår grupp där någonstans, och jag ville stanna längre med de andra, men eftersom jag tvekade och vissa redan hade bestämt sig, försvann några från klassen. Även mina internat tjejer försvann utan att jag märkte det, och då hade vi ändå pratat om att fixa mat för kvällen.

Hur som helst så var avslutet på dagen väldigt abrobt, även vår lärare visste inte hur han skulle reagera. Det gjorde mig lite nedstämd, näst sista dagen, trodde inte att den skulle sluta så.

Nu är jag tillbaka på internatet och det sista för imorn ska fixas.
Tjo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar